Ciasteczka! Uwaga! Używamy ciasteczek. Korzystanie ze strony stacjamuzeum.pl oznacza, że zgadzasz się na ich używanie. Więcej informacji znajdziesz w zakładce Polityka Prywatności
Ok, zamknijParowóz beztendrowy zbudowany dla potrzeb kolei lokalnej Sławno-Polanów (Schlawer Kreisbahn), oznaczony pierwotnie numerem „1”. Sylwetką był zbliżony do serii 64 budowanej dla niemieckich kolei państwowych (DRG). Po wcieleniu Schlawer Kreibahn do spółki Pommersche Landesbahnen otrzymał oznaczenie 61 H 3513, pod którym został 15.12.1945 r. przejęty przez PKP. Zaliczony do serii TKi100 z numerem inwentarzowym 16 (niezgodnie z układem osi 1’C1’, dla którego powinien być sklasyfikowany jako TKl100). Wraz z pozostałymi parowozami TKi100 znalazł się w dyspozycji DOKP Lublin. Wśród nich użytkowano maszynę identycznej konstrukcji TKi100-10 (ex Schlawer Kreisbahn „2”), którą około 1951 r. przemianowano na TKl100-10. Lokomotywa TKi100-16 zakończyła służbę w parowozowni Skarżysko Kamienna wykonując ostatni przebieg w listopadzie 1970 r. Skreślona z inwentarza PKP z dniem 27.02.1971, została wyremontowana przez załogę lokomotywowni Sędziszów i przekazana do zbiorów Muzeum Kolejnictwa w Warszawie.
Producent:
Borsig Lokomotiv-Werke GmbH, Berlin-HennigsdorfNumer fabryczny i rok produkcji:
14528/1934Układ osi:
1’C1’Prędkość maksymalna:
65 km/hNadciśnienie pary w kotle:
1,6 MPa (16 at)Średnica kół zestawów kołowych:
800/1200/800 mmZapas wody/węgla:
5,3 m³/1 tMasa w stanie służbowym:
57 700 kgDługość ze zderzakami:
10 250 mm