Ciasteczka! Uwaga! Używamy ciasteczek. Korzystanie ze strony stacjamuzeum.pl oznacza, że zgadzasz się na ich używanie. Więcej informacji znajdziesz w zakładce Polityka Prywatności
Ok, zamknijParowóz pruskiego pochodzenia, znany jako G8² (oznaczenie serii DRG 5620-29 ), budowany w latach 1919-26 przez firmy: Henschel & Sohn (Cassel), A. Jung (Jungenthal), Linke Hofmann (Breslau), F, Krupp (Essen) i AEG (Berlin). Wyposażony w silnik dwucylindrowy swym wyglądem przypominał typ G8³ z silnikiem bliźniaczym trzycylindrowym (występujący na PKP jako seria Tr3). Obie konstrukcje były blisko spokrewnione z pruskim parowozem G12 (znanym również na PKP pod oznaczeniem serii Ty1), stanowiąc wariant lokomotywy wyposażonej w cztery zestawy kołowe napędne i ze skróconym o jedno dzwono walczakiem kotła.
Po 1945 r. PKP przejęły 52 egzemplarze, które opatrzono mianem serii Tr6. Zostały one zgrupowane w DOKP Wrocław, gdzie pełniły służbę do początku lat 70-tych w parowozowniach: Kamieniec Ząbkowicki, Miłkowice, Jelenia Góra, Węgliniec i Kłodzko. Lokomotywa muzealna Tr6-39 (oznaczenie DRG 56 2795) zakończyła pracę w Węglińcu, skreślona z inwentarza PKP 19.01.1972 r. Została przekazana do Muzeum Kolejnictwa w Warszawie 2 listopada 1983 r.
Producent:
Linke Hofmann Lauchhammer AG, BreslauNumer fabryczny i rok produkcji:
2616/1923Układ osi:
1’DPrędkość maksymalna:
65 km/hNadciśnienie pary w kotle:
1,4 MPa (14 at)Średnica kół zestawów kołowych:
1000/1400 mmSeria tendra:
20C1Zapas wody/węgla:
20 m³/ 6 tMasa w stanie służbowym parowozu wraz z tendrem:
129 100 kgDługość ze zderzakami:
16 975 mm