Ciasteczka!
Uwaga! Używamy ciasteczek. Korzystanie ze strony stacjamuzeum.pl
oznacza, że zgadzasz się na ich używanie. Więcej informacji znajdziesz w zakładce Polityka Prywatności
Wagon artyleryjski pochodzenia sowieckiego, przebudowany przez Niemców w połowie II wojny światowej. Wyposażony w typowe dla niemieckich pociągów pancernych BP42/BP44 wieże obrotowe. Latem 1944 roku zdobyty przez Armię Czerwoną. Używany był prawdopodobnie w składach improwizowanych pociągów pancernych WP działających w Bieszczadach w latach 1945-1947. W roku 1974 został oddany do Muzeum Kolejnictwa w Warszawie, gdzie jest eksponowany wraz z pancerną jednostką trakcyjną PzTrWg 16, jako improwizowany pociąg pancerny, na wystawie taboru kolejowego. Jedyny zachowany w Polsce wagon artyleryjski pociągu pancernego.
Miejsce postoju:
Stacja Muzeum
Specyfikacja
Podwozie:
4-osiowe (wózki typu Diamond)
Ciężar:
60 ton
Długość:
12,5 m
Grubość pancerza:
50 – 80 mm
Uzbrojenie:
2 haubice 100 mm (obecnie atrapy) umieszczone w 2 wieżach obrotowych, 2 przeciwlotnicze karabiny maszynowe 7,92 mm oraz 4 karabiny maszynowe 7,92 MG34