Ciasteczka! Uwaga! Używamy ciasteczek. Korzystanie ze strony stacjamuzeum.pl oznacza, że zgadzasz się na ich używanie. Więcej informacji znajdziesz w zakładce Polityka Prywatności
Ok, zamknijZbudowany na platformie 3-osiowej nr 856326. Ze względu na długość wysięgnicy (24 m) przystosowany jest do wymiany toru ułożonego z przęseł długości 15 m lub 18 m. Wydajność żurawia jest w przybliżeniu taka sama przy układaniu toru, jak i przy jego rozbieraniu, i wynosi 100 m/h, a zatem w ciągu doby można było ułożyć ok. 1 km toru. Stosowane obecnie dłuższe przęsła szyn oraz mała wydajność spowodowały, że dźwigi tego typu zostały wycofane z eksploatacji. Ich rolę na PKP przejęły nowsze, większe i bardziej wydajne dźwigi UK-25/9 i UK-25/21 produkcji radzieckiej, zdolne do układania 25-metrowych odcinków toru. Dźwig został przekazany do Muzeum Kolejnictwa przez Oddział Zmechanizowanych Robót Drogowych w Poznaniu w 1983 roku.
Producent:
Niederchiesche MaschinenfabrikPełna nazwa:
Dźwig dwuramienny typu "NIEMAG" do zrywania i układania toruPochodzenie:
niemieckieRok produkcji:
1929Udźwig:
3,5 tMasa własna:
35,4 tSilnik:
o mocy 75 KM firmy DeutzPrędkość transportowa:
30 km/h