Ciasteczka! Uwaga! Używamy ciasteczek. Korzystanie ze strony stacjamuzeum.pl oznacza, że zgadzasz się na ich używanie. Więcej informacji znajdziesz w zakładce Polityka Prywatności
Ok, zamknijW związku z elektryfikacją linii Warszawa - Gliwice, w pierwszej połowie lat 50-tych został zawarty obszerny kontrakt z przemysłem Niemieckiej Republiki Demokratycznej na dostawę taboru i wyposażenia podstacji trakcyjnych. Wśród zakupionych lokomotyw w latach 1955-57 dostarczono dla PKP 34 sześcioosiowe elektrowozy, które otrzymały oznaczenie serii E05. Pudło konstrukcji całkowicie spawanej otrzymało linie opływowe. Aparatura elektryczna i silniki trakcyjne (GBM530) odpowiadały wyposażeniu lokomotyw Bo’Bo’ (E04/EU04) dostarczonych w latach 1952-54. Zabezpieczeniem obwodu głównego był wyłącznik szybki o napędzie pneumatycznym. Rozrząd odbywał się za pomocą wału kułakowego. Lokomotywy wyposażono obwód elektrycznego ogrzewania pociągu oraz urządzenia czuwaka pasywnego. Moc ciągła pojazdu wynosiła 2520 kW. Elektrowozy E05 rozpoczęły służbę w lokomotywowni Warszawa Zachodnia na Ochocie, ponieważ uniwersalna charakterystyka trakcyjna umożliwiała wykorzystanie ich w obsłudze ruchu pasażerskiego. Po kilku latach zostały zgrupowane w lokomotywowni Piotrków Tryb., gdzie wraz z nowymi lokomotywami 3E/ET21 zostały wykorzystane w ruchu towarowym na odcinku Łazy - Warszawa. Eksploatacja serii zakończyła się w latach 1979-81.
Producent:
VEB Lokomotivbau-Elektrotechnische Werke „Hans Beimler”, HennigsdorfNumer fabryczny i rok produkcji:
7817/1957Układ osi:
Co’Co’Prędkość maksymalna:
110 km/hŚrednica kół zestawów kołowych:
1350 mmZasilanie:
3000 V DCMasa w stanie służbowym:
120 000 kgDługość ze zderzakami:
18 500 mm