Ciasteczka! Uwaga! Używamy ciasteczek. Korzystanie ze strony stacjamuzeum.pl oznacza, że zgadzasz się na ich używanie. Więcej informacji znajdziesz w zakładce Polityka Prywatności
Ok, zamknijLokomotywa spalinowa została zbudowana w Niemczech w 1942 r. dla Wehrmachtu w Fabryce Berliner Maschinenbau A.G. (dawny L. Schwartzkopff). Lokomotywa była najcięższym pojazdem użytym w czasie II wojny światowej przez hitlerowskie Niemcy. Jednostka skierowana została na front wschodni w sumie wyprodukowano jedynie 3 szt. takich lokomotyw. Pociąg został zdobyty latem 1944 r. na południowym wschodzie Polski. Po zakończeniu II wojny Światowej pociąg ten stacjonował w jednostce Wojska Polskiego w Przemyślu. W 1947 brał udział w akcji „Wisła”. Naprawiany własnymi siłami i użytkowany przez Wojsko Polskie do końca lat 60. XX wieku. W 1974 został przekazany do Muzeum Kolejnictwa w Warszawie.
Podwozie:
12-osiowe (4 osie napędowe)Uzbrojenie:
2 armaty 76 mmDługość:
22,5 mSzerokość:
3,20 mMoc:
405 kW (550 KM)Silnik:
MAN wysokoprężny z przekładnią hydrauliczną systemu VoithaCiężar:
200 tonGrubość pancerza:
80 mm