Ciasteczka! Uwaga! Używamy ciasteczek. Korzystanie ze strony stacjamuzeum.pl oznacza, że zgadzasz się na ich używanie. Więcej informacji znajdziesz w zakładce Polityka Prywatności
Ok, zamknijKonstrukcję opracowała firma Union Giesserei w Królewcu. Była to adaptacja T9³, polegająca na zastosowaniu zestawów kołowych o większej średnicy, powiększeniu pola powierzchni rusztu i ogrzewalnej kotła oraz średnicy cylindrów silnika. Seryjną produkcję nowego typu 3/4 P.T.L. dr.kr., późniejszego T11, w latach 1903-1910 podjęły firmy: Union Giesserei, Vulcan, A. Borsig i Hohenzollern. W okresie międzywojennym PKP użytkowały 52 parowozy oznaczone jako OKi1, a 4 przydzielono do Rady Portu Wolnego Miasta Gdańska. W latach 1945-46 PKP do serii OKi1 zakwalifikowały 52 parowozy. Ostatnie cztery parowozy serii OKi1 skreślono z inwentarza PKP w 1966 r.. Wśród nich znalazł się muzealny OKi1-28 (przedwojenne oznaczenie PKP OKi1-14, DRG 74 104 II), którego znany przebieg służby zaczyna się w styczniu 1948 r. w Malborku, a kończy skreśleniem z inwentarza PKP 19.12.1966 r. w Zajączkowie Tczewskim.
Lokomotywa została poddana kompleksowej konserwacji w 2020 r.
Producent:
A. Borsig, Berlin-TegelNumer fabryczny i rok produkcji:
5424/1904Układ osi:
1’CPrędkość maksymalna:
80 km/hNadciśnienie pary w kotle:
1,2 MPa (12 at)Średnica kół zestawów kołowych:
1000/1500 mmZapas wody/węgla:
7,4 m³/ 2,5 tMasa w stanie służbowym:
62 600 kgDługość ze zderzakami:
11 190 mm