Ciasteczka! Uwaga! Używamy ciasteczek. Korzystanie ze strony stacjamuzeum.pl oznacza, że zgadzasz się na ich używanie. Więcej informacji znajdziesz w zakładce Polityka Prywatności
Ok, zamknijParowóz tendrzak należący do Słupskich Kolei Powiatowych, powstał w 1927 r. w wyniku zamówionej przez właściciela w zakładach A. Borsig przebudowy pruskiej lokomotywy beztendrowej typu T41. W ramach modernizacji otrzymał nowy kocioł na parę przegrzaną (nr 01648), nowe cylindry silnika (z suwakami tłokowymi), mechanizm parorozdzielczy (Walschaerta/Heusingera) i ruchodawczy oraz nową budkę maszynisty. Pierwotnie występował pod oznaczeniem „31H”. Po włączeniu StKB w strukturę Pommersche Landesbahnen, w 1940 r. otrzymał miano 11 H 2316. Przejęty przez PKP 15.12.1945 r. w DOKP Szczecin, został skierowany do naprawy głównej, po czym rozpoczął służbę jako TKb100-10. W bliżej nieokreślonym czasie seria parowozu uległa zmianie na TKc100. W 1953 r. skreślono go z inwentarza PKP i nieodpłatnie odstąpiono do pracy manewrowej na bocznicy należącej do Wojewódzkiego Związku Gminnych Spółdzielni „Samopomoc Chłopska” w Łodzi. Wycofany z ruchu w sierpniu 1979 r., przeszedł renowację w lokomotywowni Łódź Kaliska i w 1980 r. został przekazany do zbiorów Muzeum Kolejnictwa w Warszawie.
Producent:
Henschel & Sohn, Cassel/A. Borsig, Berlin-TegelNumer fabryczny i rok produkcji:
3838/1893 (1927)Układ osi:
1’BPrędkość maksymalna:
75 km/hNadciśnienie pary w kotle:
1,2 MPa (12 at)Średnica kół zestawów kołowych:
1150/1580 mmZapas wody/węgla:
5 m³/2 tMasa w stanie służbowym:
51 900 kgDługość ze zderzakami:
10 130 mm