Ciasteczka! Uwaga! Używamy ciasteczek. Korzystanie ze strony stacjamuzeum.pl oznacza, że zgadzasz się na ich używanie. Więcej informacji znajdziesz w zakładce Polityka Prywatności
Ok, zamknijWybuch wojny Trzeciej Rzeszy ze Związkiem Sowieckim zwiększył zadania transportowe niemieckich kolei. Warunkiem ich realizacji były szybkie dostawy dużej ilości parowozów i wagonów. Przyspieszenie bieżącej produkcji osiągnięto przez wprowadzenie uproszczeń w fabrykacji niektórych elementów oraz zaprojektowanie nowego typu lokomotywy przejściowej typu wojennego, która była ekstremalnie technologicznie uproszczoną i materiałowo oszczędną wersją znormalizowanego parowozu towarowego serii 50. Nowe maszyny otrzymały miano serii 52. Ich produkcję w latach 1942-45 podjęły wszystkie fabryki niemieckie i w krajach okupowanych. Ogółem zbudowano ponad 6000 egzemplarzy. Na PKP wystąpiły w oznaczeniu Ty2. Była to najliczniejsza seria polskich parowozów. Po odbudowie zniszczonych jednostek i zakupie 200 sztuk w ZSRS w latach 1962-63 najwyższy numer inwentarzowy osiągnął 1407. Lokomotywy Ty2, proste w obsłudze i utrzymaniu cieszyły się dobrą opinią. Parowóz Ty2-572 (oznaczenie DRG 52 5702) rozpoczął służbę w parowozowni Gdańsk Zaspa, zakończył ją w Bydgoszczy Głównej, skreślony z inwentarza 10.12.1995 r.
Producent:
F. Schichau GmbH, Maschinen- und Lokomotivfabrik, ElbingNumer fabryczny i rok produkcji:
3993/1943Układ osi:
1’EPrędkość maksymalna:
80 km/hNadciśnienie pary w kotle:
1,6 MPa (16 at)Średnica kół zestawów kołowych:
850/1400 mmSeria tendra:
30D43Zapas wody/węgla:
30 m³/10 tMasa w stanie służbowym parowozu wraz z tendrem:
145 000 kgDługość ze zderzakami:
22 975 mm